A GVH-hoz fordultunk jogorvoslatért a Master Good reklámjai miatt

A reklám szereplői a DreamWorks stúdió egyik animációs filmjének karaktereit idéző, boldogságosra rajzolt csirkék, akiknek az élete csupa wellness, és akik olyan szerencsések, hogy természetes közegben és a legnagyobb gondoskodásban élnek.

A háttérben Louis Armstrong legnagyobb slágere “Milyen szép a világ”.

Nem, ez nem a mi víziónk.

Hanem Magyarország egyik legnagyobb baromfitenyésztő és feldolgozó cégcsoportjának, a Master Food markenting osztályáé.

Oka van annak, hogy a vállalat elkötelezett a “fenntarthatóság”, “környezetbarát vállalkozás” és “körforgásos gazdaság” KIFEJEZÉSEK HASZNÁLATÁBAN. Ugyanis mind a fenntarthatóság, mind az állatjólét kiemelten fontos az európai és a magyar fogyasztók számára is, ahogy

azt az országosan reprezentatív Eurobarometer kutatások is igazolják:

2023. tavaszi felmérés az állatjólétről (https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2996):

  • A hazai fogyasztók 46%-a szerint nagyon, 44%-a szerint valamennyire fontos a haszonállatok jólétének védelme.
  • A hazai fogyasztók 46%-a szeretne több információt megtudni az állattenyésztési körülményekről.
  • A hazai fogyasztók 79%-a szerint a haszonállatok jólétét jobban kellene védeni, mint ahogy a jelenlegi szabályozások előírják.
  • A hazai fogyasztók 43%-a hajlandó lenne többet fizetni olyan termékekért, amelyek az állatok jólétét szem elő tartó mezőgazdasági rendszerekből származnak.
  • A hazai fogyasztók 60%-a általában vagy alkalmanként keresi is az olyan címkéket, amelyek arra utalnak, hogy az adott termék az állatok jólétét szem elő tartó mezőgazdasági rendszerekből származik.



2023 nyári felmérés a klímaváltozásról (https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2954):

  • A hazai fogyasztók 87%-a nagyon komoly problémának tartja az éghajlatváltozást.
  • A magyar fogyasztók 60%-a szerint a vállalatok és az ipar a felelősek az éghajlatváltozásért.
  • A magyar fogyasztók 13%-a figyelembe veszi az élelmiszer-vásárlásai során a termékek karbonlábnyomát, és néha ennek megfelelően alakítja a vásárlásait.

Mindezek alapján érthető a Master Good Kft. marketingtörekvése, azonban a reklámjaikban alkalmazott állatjóléttel és fenntarthatósággal kapcsolatos kijelentéseik túlságosan általánosak, túlzóak és nem alátámasztottak.

Úgy véljük, – összhangban a 2023-as reprezentatív felmérésben megkérdezettek 79%-ával, akik szerint a haszonállatok jelenlegi állatjóléti védelme nem elégséges, – amennyiben a Master Good (nem tenyészcsarnokaiban, hanem tágas, végtelen rétekkel, napfénnyel, boldogsággal megtöltött farmjain a madarak élete valóban mesebeli wellness, akkor nem grafikusok (vagy AI) által alkotott animációt kellett volna használniuk, hogy megtévesszék a fogyasztókat, hanem ELÉG LETT VOLNA EZEKEN A CSODÁLATOS FARMOKON FORGATNI EGY rövid videót, bizonyítandó, hogy ők minden tyúk álma!

A Master Food kínálatában szerepel “tanyasi csirke”, az a termék valóban szabadon tartott szárnyasból származik.

A szabadon tartás azonban nem igaz a vállalkozás minden termékére, sőt feltehetően az összes többire nem igaz. Különösen nem az úgynevezett brojler csirkékre, akiket azért kell minél kevesebb mozgásteret (mondjuk ki: mozdulatlanság) nyújtó területre összezsúfolni és a súlygyarapodást elősegítő takarmánnyal etetni, hogy 42 napos korukra elérjék az előírt vágósúlyt!

A MAVEG – Magyar Vegán Egyesület, és az Una Terra Alapítvány a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult jogorvoslatért a Master Good megtévesztő reklámkampánya miatt.

Rajtunk kívül is vannak, akinek a fentebb kifogásolt képi megjelenés és a zenei aláfestés kapcsán elszorult a szíve, és azt érezte, hogy még gúnyt is űztek a vállalat tenyésztelepein kizsákmányolt szárnyasokból?