Szárnyas- és tojáságazati nemzetközi szakmai hírportálról:
Állatjogi csoport aktivistái azt állítják, hogy a Shake Shack félrevezetően használja a hormonmentes csirke címkézést.
ÉS IGAZUK VAN!
A Shake Shack már évek óta hormonmentesként forgalmazza csirkéit. A cég 2023-as társadalmi felelősségvállalási jelentése alapján, a kulináris csapatjuk az étlapot hormon- és antibiotikummentes fehérjékre összpontosítva fejleszti és állítja össze.
Az USA Mezőgazdasági minisztériuma (USDA) megköveteli, hogy minden élelmezés céljából tenyésztett baromfi takarmányozása hormonmentes legyen!
Ezt a tényt később a Shake Shack csillaggal és apróbetűs részként tüntette fel, amit a legtöbb fogyasztó észre sem vesz, valójában keresni kell, ha valaki meg akarja találni.
A The Accountability Board részvényes csoport felszólítja a Shake Shack-et, hogy fedje fel pontosan, hogy milyen – a marketing hívószavukban szereplő – hormonmentes csirkéjük, mert az USDA jogszabálya alapján címkézésük “nehezen értelmezhető”, és “félrevezető”! “Hacsak a vállalat nem érte el azt a valószínűtlen tudományos előrelépést, hogy a természetben előforduló hormonokat sikerült eltávolítani a csirkéből, a “hormonmentes” csirkehús reklámozásának egyszerűen nincs semmi értelme.”
A Shake Shack szóvivője azt állítja, már tervezték a megfogalmazás módosítását: “hozzáadott hormonok nélkül”. De mivel csak szimpla kifejezésbeli változtatás lenne, mégsem hajtják végre a nyelvtani javítást.
A fogyasztókat azonban érdekli az átláthatóság, tudni akarják, hogyan etetik és dolgozzák fel a szárnyasokat, akiket megesznek. Ugyanakkor valószínűleg csak nagyon kevesen tudják közülük, hogy az USA-ban jó ideje tilos a takarmányhoz hormont adagolni. Mi szárnyas tenyésztő – vagy feldolgozó ágazatban dolgozó marketingesek! …ugye ennél azért tudnánk mi jobban is?
Mi a helyzet a magyar húsipari marketinggel?
Ha egy gyártó GMO-szójától, antibiotikumtól, (hozzáadott) hormontól mentesen takarmányozott, megbízható gazdaságokban tenyésztett állatokból készült termékcsaláddal hivalkodik, az sokkal inkább
- az ágazati fogyasztóvédelmi szabályozások hiányosságának,
- a saját múltbéli és
- a konkurenciák jelenlegi működésének
LELEPLEZÉSE,
mint a saját termékcsalád ajánlója!
És nem, a kegyetlenség marketingjét lehetetlen jobban csinálni!